We leveren tijdelijk niet aan België 

In België is het noodzakelijk om voedingssupplementen en andere voedingsmiddelen te registeren met een NUT/ PL/ AS-nummer. Dit nummer bevat informatie over de fabrikant, productcategorie, samenstelling van de ingrediënten en andere relevante gegevens en helpt consumenten bij het identificeren van producten, het volgen van hun herkomst en het waarborgen van naleving van de voedselwetgeving en kwaliteitsnormen.

Op dit moment zijn we bezig om onze producten te voorzien van een NUT/ PL/ AS-nummer en daarom leveren we helaas tijdelijk niet aan België. Zodra alle producten voorzien zijn van een NUT/ PL/ AS-nummer zal het weer mogelijk zijn om een bestelling te plaatsen vanuit België. Onze excuses voor het ongemak!

Mijn Account

Hoe maak ik een account aan? 

Klik op de button ‘Inloggen’ die je kunt vinden in het menu van onze website. Vervolgens klikt je op de groene button ‘account aanmaken’. Vul je persoonlijke gegevens zo volledig mogelijk in en klik op de groene button ‘account aanmaken’.

Is het verplicht om een account aan te maken?

Nee, het is ook mogelijk om een bestelling als gast te plaatsen. In dat geval kan je het vinkje bij 'account aanmaken' uitzetten. 

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Log uit op jouw Leef account. Ga naar de button ‘Inloggen’ in het menu. Onder het kopje ‘Geregistreerde klanten’ kun je klikken naast de groene button op ‘wachtwoord vergeten?’. Vul jouw e-mailadres in en klik op de groene button ‘wachtwoord resetten’. Binnen enkele minuten ontvang je een e-mail met daarin de mogelijkheid om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Heb je geen e-mail ontvangen? Check dan voor de zekerheid je spam/ ongewenste postvak in.

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

Jouw persoonlijke gegevens zullen ten allen tijde zorgvuldig en vertrouwelijk behandeld worden. De persoonlijke gegevens worden uitsluitend gebruikt voor de onderstaande doeleinden: 

  • Nieuwsbrieven en andere promotionele communicatie;
  • Promotionele marketing in het algemeen;
  • Voldoen aan verzoeken die wij van jou ontvangen;
  • Klantendienst en -communicatie;
  • Ontwikkeling van producten en/of diensten;
  • Statistieken en analyses.

Voordelen van een account?

Door je aan te melden als nieuwe klant en een account aan te maken profiteer je van voordelen zoals o.a. sneller afhandeling van bestellingen, meer dan één adres registratie, ten alle tijde kunnen volgen van de bestellingen en meer.


Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Je kunt eenvoudig en snel een bestelling bij ons plaatsen. Volg de onderstaande stappen en je ontvangt het bestelde product de volgende dag al in huis of bij het door jou gekozen afhaalpunt.

  1. Zoek het product naar keuze in de zoekbalk of door in de juiste categorie te zoeken.
  2. Selecteer het product en geef aan hoeveel je van deze producten wilt ontvangen. Klik op ‘Voeg toe aan winkelmand’.
  3. Ga naar je winkelmand en kies ‘Ga door naar afrekenen’.
  4. Kies de optie 'afhalen in winkel' of Thuisbezorgd'.
    1. Als je hebt gekozen voor de optie 'afhalen in winkel' dan selecteer je een afhaalpunt naar keuze en vul je jouw persoonsgegevens in. Vervolgens klik je op de button 'update'.
    2. Als je hebt gekozen voor de optie 'Thuisbezorgd' dan vul je jouw persoonsgegevens in en dan kies je een gewenste betaalmethode.
  5. Rond vervolgens je bestelling af via de button 'plaats bestelling'.

Kan ik telefonisch een bestelling plaatsen?

Om ervoor te zorgen dat je het bestelde artikel zo snel en efficiënt mogelijk ontvangt is ons gehele bestellingproces geautomatiseerd. Helaas is het daarom niet mogelijk om je bestelling telefonisch te plaatsen.

Kan ik iets toevoegen aan mijn bestelling?

Door onze snelle levertijd bestaat er een grote kans dat het artikel al verwerkt en/of verzonden is. Hierdoor kan het mogelijk zijn dat het gewenste artikel niet meer toegevoegd kan worden aan de bestelling. Het is 24/7 mogelijk om een nieuwe bestelling te plaatsen.

Zijn de prijzen op de webshop in- of exclusief btw?

Alle prijzen in de webshop zijn de consumenten verkoopprijzen, deze verkoopprijzen zijn inclusief btw.

Ik kan mijn product niet vinden. Hoe kan ik deze bestellen?

Ben je op zoek naar een product, maar kun je deze niet in ons assortiment vinden? Is het mogelijk dat je een typefout hebt gemaakt tijdens het invullen van de zoekopdracht? Of heb je Numlock of Caps Lock wel/niet aan staan? Controleer dit voor de zekerheid.  

Het kan ook zijn dat het product waar je naar op zoek bent alleen te verkrijgen is met een voorschrift/recept van de dokter. Wij bieden alleen producten aan waar je geen doktersvoorschrift/ recept voor nodig hebt. Het kan ook mogelijk zijn, dat het product niet in ons assortiment is opgenomen of op dit moment niet voorradig is.

Waarom is het minimale bestelbedrag € 20,-?

Wij vinden het zelf ook vervelend dat we dit moeten instellen, maar dit is de enige manier om de logistiek (orderpicken en verzenden) duurzaam te houden. Met een groot assortiment van meer dan 57.000 producten zijn er altijd nog andere mooie, bruikbare producten te vinden om uit te proberen.

Waarom staat mijn afhaalpunt er niet tussen?

Sommige afhaalpunten hebben geen geneesmiddelen vergunning, waardoor het niet mogelijk is om je bestelling daar af te halen als er een geneesmiddel in jouw bestelling zit. Je kan er in dat geval voor kiezen om je bestelling bij een ander afhaalpunt af te halen (een afhaalpunt met vergunning), je kan de geneesmiddelen uit je winkelmandje verwijderen en de bestelling alsnog bij jouw afhaalpunt afhalen of je kan je bestelling laten thuis bezorgen.


Acties & Promoties

Waarom kan ik maar 1 keer een afgeprijsd artikel bestellen?

Helaas is de voorraad van bepaalde afgeprijsde artikelen beperkt. Wij hebben voor deze artikelen een maximale bestelhoeveelheid ingesteld zodat meerdere klanten kunnen profiteren van de korting. Indien de maximale bestelhoeveelheid van toepassing is, staat dit aangegeven op de productpagina van het artikel.

Waarom werkt mijn kortingscode niet?

De kortingscodes zijn hoofdletter- en spatie gevoelig. Check of de kortingscode juist is ingevoerd of wellicht heb je Caps Lock aan staan. Werkt de code nog steeds niet? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Zij helpen je graag verder.

Heb je een kortingscode voor nieuwe klanten?

Ja, indien je tijdens het aanmaken van het account op Leef.nl je aanmeldt voor de nieuwsbrief. Je ontvangt hierna binnen enkele dagen een e-mail met daarin €2,50 korting op een bestelling die je bij ons gaat plaatsen. Deze kortingscode is geldig voor 14 dagen. 

Is er altijd een kortingscode actief?

Wij hebben niet altijd een actieve kortingscode. Door je in te schrijven voor onze nieuwsbrief en onze Socials in de gaten te houden, ben je altijd op de hoogte van onze laatste kortingsacties.


Levering

Wat zijn de bezorg/ leveringskosten?

De verzendkosten zijn geheel gratis boven het totale orderbedrag van €49,- Indien je onder het totaalbedrag van €49,- besteld betaal je €4,95 verzendkosten. Je kan je bestelling altijd gratis ophalen bij een van onze afhaalpunten.

Wat is de levertijd van mijn bestelling? 

Indien je voor 21:00 uur besteld, heb je jouw bestelling de volgende werkdag in huis. 

Vanaf welk bedrag wordt de bestelling gratis bezorgd?

Bestellingen met een totaalbedrag boven de €49,- worden in Nederland en België gratis verzonden.

Van welke bezorgdienst maken jullie gebruik?

Alle bestellingen in zowel Nederland als België worden verzonden via PostNL.

Ik heb geen track & trace ontvangen wat nu?

Nadat je een bestelling op Leef.nl hebt geplaatst, ontvang je een Track&Trace code van PostNL. Je kunt deze code uitsluitend op de website van PostNL traceren. Klik hier en traceer jouw bestelling. Controleer het e-mail postvak ‘ongewenste e-mail’ indien je geen e-mail hebt ontvangen.

Ik heb mijn pakket niet ontvangen wat nu? 

Door PostNL pakketservice wordt het pakket twee keer bij het door jou aangewezen bezorgadres aangeboden. Indien je beide keren de bezorger hebt gemist wordt het pakket afgeleverd bij een PostNL punt bij jou in de buurt. Via de Track&Trace code kun je traceren bij welk PostNL punt het pakket is afgeleverd.

PostNL geeft aan dat het pakket bezorgd is, maar ik heb geen pakket ontvangen. Wat nu?

Heeft jouw pakket via de Track&Trace code de status afgeleverd, maar is deze niet bezorgd? Check voor de zekerheid of het pakket is afgeleverd bij de over-, onder en tegenoverburen of wellicht je huisgenoten. Is het pakket nog steeds niet vindbaar, neem dan contact op met onze klantenservice via info@leef.nl. Geef duidelijk in het onderwerp en de e-mail aan dat het pakket niet vindbaar is. Geef daarnaast ook direct het orderbevestigingsnummer en de Track&Trace code door. Zo kunnen we jou op een zo snel mogelijke manier helpen.

Mijn pakket ligt bij een afhaalpunt, wat nu? 

Via de Track&Trace code die je hebt ontvangen per e-mail, staat aangegeven bij welk PostNL afhaalpunt jouw pakket is afgeleverd. Zorg ervoor dat je jouw pakket binnen 7 dagen bij het afhaalpunt ophaalt, het pakket gaat namelijk na 7 dagen automatisch retour naar ons. Let op: vergeet niet om een identiteitsbewijs mee te nemen.

Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen, wat moet ik doen?

Nadat je hebt gecontroleerd of het e-mailadres correct is ingevoerd, kun je contact opnemen met onze klantenservice via info@leef.nl.

Kan ik mijn pakket ook ergens anders laten bezorgen?

Ja, het is mogelijk om je pakket op een ander adres te laten bezorgen. Tijdens het bestelproces krijg je de optie om je bezorgadres aan te passen. Zorg ervoor dat alle adresgegevens zo volledig en correct mogelijk worden ingevoerd.

Mijn pakket is naar een afhaallocatie gebracht. Kunnen jullie ervoor zorgen dat deze opnieuw aangeboden wordt?

Helaas is het niet mogelijk om het pakket opnieuw aan te bieden als het bij een afhaallocatie is afgeleverd. Je hebt 7 dagen de tijd om het pakketje bij het afhaalpunt op te halen. Indien het pakketje niet binnen 7 dagen is afgehaald, zal deze retour worden gestuurd naar ons. Klik hier voor meer informatie over onze retourprocedure.

Mijn product is beschadigd/kapot? Wat moet ik doen?

Erg vervelend dat het pakket beschadigd is aangekomen. Neem hiervoor zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen contact op met onze klantenservice via: info@leef.nl. Geef in de e-mail duidelijk aan wat het ordernummer is en stuur in de bijlage een foto van het beschadigde product mee.

Er ontbreekt een product in mijn bestelling. Wat moet ik doen?

Vervelend dat er een artikel ontbreekt, onze excuses. Graag ontvangen wij foto’s van het volledige pakket zoals o.a. de geleverde producten, de vulling in het pakket en de verpakking. Stuur deze foto’s in een e-mail naar: info@leef.nl. Geef in de e-mail duidelijk aan welk product mist en vergeet het ordernummer er niet bij te vermelden.


Betaling

Via welke betaalmethodes kan ik mijn bestelling afrekenen?

De bestelling kun je snel en eenvoudig afrekenen met IDEAL, Klarna of met je creditcard. Je kunt er ook voor kiezen om je bestelling af te halen bij een afhaalpunt en dan betaal je bij afhalen. De betaling wordt afgerond in het portaal van Mollie.com. Welke betaalmethode je ook gebruikt, jouw betaalgegevens zijn volledig afgeschermd en kunnen niet door Leef.nl worden gelezen of achterhaald.

Waar kan ik de factuur van mijn bestelling vinden?

Neem contact op met onze klantenservice via het e-mailadres: info@leef.nl. Geef duidelijk in het onderwerp en de e-mail aan dat je een factuur wilt ontvangen en vergeet niet het orderbevestigingsnummer.

Wat is het KvK- en btw nummer?

KvK nummer: 17128523 / btw nummer: 8519.89.883.B.01


Ruilen & Retourneren

Ik heb het verkeerde artikel besteld, kan ik het artikel nog omruilen? 

Neem zo snel mogelijk contact met onze klantenservice op, om het kenbaar te maken. Door onze snelle levertijd bestaat er een grote kans dat het artikel al verwerkt en/of verzonden is. Hierdoor kan het artikel dan niet geruild worden. Indien je al een Track&Trace code hebt ontvangen en het artikel aangeboden gaat worden, kun je deze zelf aan de deur weigeren. Dit scheelt je tijd en werk, doordat je het pakket niet retour hoeft aan te melden.

Ik wil mijn bestelling annuleren of wijzigen, hoe doe ik dat?

Heb je net een bestelling bij ons geplaatst, maar wil je deze toch niet meer ontvangen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via info@leef.nl. Geef duidelijk in de e-mail aan dat je een besteld product wilt annuleren met daarbij het ordernummer.

Zolang de bestelling nog niet verzonden is, kan onze klantenservice de order annuleren. Indien het pakket al onderweg is, kun je deze zelf weigeren op het moment dat deze door de PostNL chauffeur wordt aangeboden. Het weigeren of annuleren van de bestelling is geheel kosteloos.

Ik wil mijn artikel retourneren, wat moet ik doen?

Ben je niet tevreden over jouw artikelen of wil je om een andere reden de ongeopende verpakking retourneren? Na ontvangst van je bestelling heb je 14 dagen de tijd om het artikel aan ons te retourneren. Als je jouw bestelling bij een afhaalpunt afhaalt dan controleer je de bestelling in de winkel. Wanneer de bestelling buiten de winkel is geweest mogen wij afwijkingen (m.u.v. kwaliteit) niet meer aannemen en mogen producten niet meer geretourneerd worden. Klik hier voor meer informatie over de gehele retourprocedure.

Binnen hoeveel dagen moet ik mijn product retourneren? 

Na het ontvangst van je bestelling heb je 14 dagen om te bedenken of je het artikel wilt retourneren. Nadat je jouw bestelling retour hebt aangemeld, heb je nog maximaal 14 dagen om de bestelling aan Leef.nl te verzenden.

Wanneer krijg ik mijn geld terug nadat ik mijn artikel heb geretourneerd?

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht. We storten het geld zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na het ontvangst van jouw retour(en) terug op de rekening waarmee is betaald.

Wanneer krijg ik mijn geld terug als ik een order heb geannuleerd? 

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht. We storten het geld zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na het annuleren van de bestelling terug op de rekening waarmee is betaald.


Contact

Wanneer kan ik contact opnemen met de klantenservice?

Wij zijn op verschillende manier bereikbaar, zowel via de chat, e-mail, als ook telefonisch.

Bereikbaarheid:
Ma-Vrij  09:00 uur - 18:00 uur
Zat         09:00 uur - 13:00 uur

Bel: 0800-5554321 (gratis)

Verstuur jouw e-mail aan info@leef.nl en je ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie.

Waar kan ik terecht met een opmerking, vraag of klacht?

Wij zijn graag op de hoogte van vragen, opmerkingen of klachten want wij staan open voor feedback en horen graag hoe het proces beter kan. Je kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen, zowel via de chat, telefoon als e-mail.

Heb je nog overige vragen? 

Neem contact op met onze klantenservice via het e-mailadres info@leef.nl. Geef duidelijk in het onderwerp en de e-mail aan waar de vraag over gaat.